Často musíme slyšet od rodičů stížnosti na marnost všech úsilí, aby vzbudili zájem o vzdělání. Dítě přišlo do první třídy připravené, ale ve druhé ztratilo zájem o vzdělávání, začalo se učit pod své schopnosti. Co dělat? Měnit školu, učitele, najmout doučovatele…? Ne každý si to může dovolit. Řešení nabízí unikátní systém pomoci a prevence takových častých situací — Škola mentální aritmetiky Soroban.
1. Mentální matematika. Prospěch pro děti ve věku 7-11 let.
Mentální matematika nebo aritmetika aktivně pracuje se světem hlavního mozku. Co dává spojení těchto dvou veličin? Vědci tvrdí, že hlavní mozek disponuje velkými schopnostmi, nekonečnem, unikátností, plastickostí. Právě mentální matematika objevuje, rozvíjí a zdokonaluje schopnosti tohoto světa. A pracuje, což je velmi důležité, s mozkem na začátku jeho vývoje a formování — v předškolním a školním věku. Mozek získává spolehlivého pomocníka — mentální aritmetiku. Ta hraje hlavní roli ve formování nejdůležitějších životních dovedností (neuronových řetězců), zajišťuje jejich uchování, rozvoj, aktivitu. Na ní závisí úroveň inteligence. Účinnost vlivu mentální aritmetiky na rozvoj dětí je prokázána úspěchy mnoha absolventů Školy mentální aritmetiky Soroban.
Kognitivní schopnosti se rozvíjejí u dětí ve věku 7-11 let, proto by neměly chybět lekce mentální aritmetiky. Poskytnou silný impuls ve vzdělávání a dítě dosáhne velkých úspěchů ve vzdělávání a dalších činnostech.
2. Škola a Soroban. Jedna cíl — různé přístupy.
Škola a Soroban® se zabývají vzděláváním a výchovou dítěte, ale s různými přístupy a viděním konečného cíle. Ve běžné škole jsou studenti tradičně rozděleni do tří úrovní rozvoje: vyšší, střední a nižší. Celý vzdělávací materiál je zaměřen na studenta se střední úrovní. V důsledku toho
- Student s vyšší úrovní se zastaví v rozvoji — mozek nedostává materiál pro další zdokonalení, a proto si zvyká pracovat na polovinu svých sil;
- Průměrný student, který nedostává plné zatížení pro mozky, se pokusí buď setrvat, nebo se sklouznout na nižší úroveň;
- Student na nižší úrovni rozvoje dříve či později dorazí na „rozumovou linii“.
Je možné takové situaci zabránit? Existuje škola, kde se dětem různých úrovní bude vzdělávat zajímavě? Ano, taková škola existuje — Škola mentálního počítání Soroban. Jak pomůže dětem ve věku 7-11 let?
Pomůže:
- Zvýšit efektivitu práce mozku;
- Spojuje rozvoj schopností s vysokou pracovitostí;
- Zvýšit rychlost vnímání učiva;
- Naučit se rychle počítat;
- Obnovit nebo naučit mozek přijímat a zpracovávat informace a používat jen ty nezbytné;
- Zlepšit paměť, logiku, koncentraci.
- Naučit se netradičnímu myšlení a tvůrčímu přístupu k řešení jakéhokoli problému;
- Pracovat v týmu;
- Nebát se chyb;
- Vzbudit zájem a touhu po samotném procesu učení;
- Vyřešit problém s vzděláváním dětí všech úrovní rozvoje;
- Vybudujte si důvěru ve sebe a ve své síly.
Cílem vzdělávání v Sorobanu je šťastné a úspěšné dítě.
3. Na hodinu do Sorobanu. Dům, kde jsou vítáni všichni.
Na hodinu do Soroban přicházejí děti s různými úrovněmi schopností a zájmem o vzdělávání. Trenéři obklopují každého teplem a porozuměním, zapojují je do společné věci a vedou je k dosažení úspěchu. Na lekcích
- Široce se používají hry a soutěže ve rychlém počítání;
- Podporují a povzbuzují pracovitost, zodpovědnost, samostatnost, iniciativu;
- Rozšiřují dětský obzor a kognitivní schopnosti, rozvíjejí obě hemisféry mozku a myšlení;
- Ukazují nejlepší stránky vzdělávání, zdůrazňují pozornost na výsledcích, tím vzbuzují zájem o vzdělávání;
- Pomáhají sociálnímu začlenění a vychovávají víru v sebe.
4. Příprava na školu dětí ve věku 7-11 let.
Ano-ano. Právě příprava již školáků na efektivní poznávání a plnění vzdělávacích požadavků. Právě v této době je důležité korigovat hlavní pohonný motor poznávacího pokroku — charakter. Na jaké vlastnosti charakteru kladou důraz v Škole Soroban.
Jsou to —
1. Cílevědomost.
Podstata výchovy cílevědomosti u dítěte metodou mentální aritmetiky není ve samotném počítání, ale v metodice výuky počítání. Lekce jsou postaveny na základě algoritmu aktivní interakce s dětmi:
- Jasně a srozumitelně stanovené cíle,
- Ve středu — rozvoj mysli a důležitých vlastností vedoucích ke cíli,
- Hlavní věc — velká pracovitost,
- Motivace,
- Naučte se ne nutit, ale zapojovat,
- Stejné příležitosti pro všechny.
2. Pozornost.
Zvláštnost vzdělávání spočívá v užitečném spojení rozvoje intelektuální pozornosti a vůle schopnosti soustředit se na konkrétní předmět nebo činnost.
Na lekcích
- Provádějí se mentální cvičení s počítacími destičkami soroban,
- Řeší se úkoly mentální aritmetiky s udržováním pozornosti na podmínk ách úlohy a na kostičkách soroban,
- Denní tréninky, které upevňují naučené dovednosti.
Doma
Povinné plnění zajímavých úkolů s počítačovou aplikací «Děda Soroban».
3. Psychologická pozornost.
Speciálními cvičeními učí děti podle své vlastní iniciativy soustředit se na konkrétní činnost, aby byly schopny ovládat své myšlenkové procesy. Správný přístup a efektivní prostředky na lekcích umožňují korigovat nepozornost.
4. Zapomnětlivost.
Metodika Školy ústního počítání Soroban vyvinula základní přístupy k překonání zapomnětlivosti:
- Pro cvičení jsou vybrány úkoly, které rozvíjejí a trénují paměť, myšlení, pozornost.
- Výuka je podporována ne jednoduchým opakováním a upevňováním akcí se sorobanem, ale postupným ztížením pro zdokonalování dovedností a dovedení je k dokonalosti.
Mentální aritmetika dělá zázraky s mozkem a charakterem dítěte. Připravuje vynikající základ pro úspěšné vzdělávání. Přispívá k otevření mnoha stránek inteligence dětí ve věku 7-11 let, aktivně odhaluje jejich talenty.
Škola Soroban je školou, která učí dítě učit se!